write my papers

PORTOFOLIU

DESPRE FOLIILE AUTO FUSION

În ziua de astăzi există câteva tipuri diferite de folii auto disponibile în lume. Unele din aceste categorii nu sunt foarte folosite din diferite motive (descrise pe larg mai jos).

În general, sunt două categorii (tehnologii) în fabricarea foliilor auto care au fost folosite în ultimii ani de majoritatea fabricanţilor. Cea mai veche tehnologie, care este încă folosită pentru a fabrica foliile auto este vopseaua în structură, din care rezultă folia frecvent numită ”Dyed Films” – “Folii Vopsite”.

Alt procedeu folosit frecvent în zilele noastre este tehnologia care produce folii cunoscute ca „Metalized Films”- „Folii Metalizate”.

Un alt procedeu folosit , însă nu la aceeași scară ca cele menţionate anterior foloseşte un proces foarte sofisticat şi high-tech pentru a crea produse numite “Sputtered Films”-“Folii Sputerizate”.

În ultimii ani, noi tehnologii sunt diponibile pe piaţa foliilor. Produsele rezultate sunt numite folii “Ceramice” şi “Infra-Red”. În plus sunt şi alte tehnologii, folosite doar de anumiţi fabricanţi de folii şi aceste tehnologii sunt proprietatea acestor companii.

Compania noastră foloseşte câteva astfel tehnologii, multe dintre ele patentate de fabrica noastră. Câteva din cele mai avansate tehnologii sunt numite “Super-Shrink”, “Anti-Static” şi “Color Stable”. Chiar şi doar acestea trei fac produsele noastre să se diferenţieze evident de celalalte produse ale altor competitori ca fiind cele mai performante şi avansate folii din lume. Şi amintiţi-vă, că fiind singurul cu adevărat producător de folie, care fabrică toate componentele folosite în procesul de obţinere a foliei, oferim tehnologii patentate încă din timpul fabricării poliesterului. Ceilalţi competitori pur şi simplu nu pot oferi aceste tehnologii pentru că ei nu produc poliesterul care este materia primă pentru orice folie.

Multi aplicatori de folie din lume folosesc pentru aceste folii termeni ca: Dyed (Vopsite), NR- abrevierea de la Non Reflective (Ne-Reflexive), sau simplu folii colorate. În general fiecare din aceste descrieri este corectă, pentru că aceste folii sunt obţinute prin folosirea diferitor tipuri de vopsea industrială, prin urmare pot fi numite folii colorate. Indiferent dacă folosiţi un nume sau altul pentru aceste tipuri de folii, toate numele fac referire la acelasi produs- folie care nu are metal în compoziţie. Din moment ce aceste folii nu folosesc alte componente în structură (metal, aluminiu) aceste produse au reflexivitate vizibilă foarte scazută (nu au efect de oglindă). De asemeni aceste folii au o culoare mai adâncă, mai profundă decât foliile auto metalizate. De fapt foliile auto vopsite arată mai bine pentru majoritatea celor ce le privesc atunci când sunt noi. Însă, ele nu arată la fel de bine după câţiva ani, deoarece de multe ori vopseaua din folie se va decolora an dupa an. Deoarece orice material se decolorează (cu exceptia metalelor), foliile care folosesc coloranţi în structura lor se decoloreaza de asemeni. Este adevărat că sunt diferenţe majore între vopselurile folosite de diferiţi producători. Diferenţa este în principal în tipul de vopsea folosită. În timp ce unii producători folosesc vopseluri foarte ieftine, alţii, incluzând şi fabrica noastră folosesc vopsea care este mult mai scumpă, dar este o vopsea care oferă o calitate mult mai bună produsului final. Vopseaua ieftină de cele mai multe ori nu oferă nici măcar protecţia de bază împotriva razelor UV, raze care pot declanşa procesul de decolorare mult mai repede şi mai accelerat. De multe ori aceste folii cu pigmenţi foarte slabi își schimbă culoarea datorită razelor UV şi IR zi dupa zi… Unii fabricanţi din anumite zone ale lumii (şi cred că ştiţi la ce zone facem referire) de multe ori folosesc această vopsea ieftină, de calitate foarte slabă pe care o pun în adeziv, în loc să folosească mult mai scumpul poliester gata colorat în profunzime, care cu adevărat funcţionează mai bine. Astfel de folii care au adezivul colorat sunt de cea mai slabă calitate, acestea cedând frecvent după câteva luni de utilizare… Un simplu test poate fi făcut folosind alcool sau acetona cu care să ştergeţi adezivul foliei (poza 1). Dacă se ia culoarea odată cu adezivul aveţi în mână cea mai ieftină şi cea mai periculoasă folie din lume. Vă rog să vă amintiţi mereu, de reputaţia pe care o stabiliţi pentru compania voastră în zona în care vă desfăşuraţi activitatea şi să folosiţi doar produse de calitate superioară, care înglobează cele mai bune tehnologii pentru colorarea poliesterului precum şi produse care au în componenţa doar vopseluri și pigmenţi de calitate superioară. Este adevărat că de multe ori foliile auto colorate de top vor avea o durata de viaţă mai mare decat foliile metalizate ieftine. Este la fel adevărat că folii de calitate, vopsite, NR, pot fi mai scumpe decât folii metalizate de o mai slabă calitate. Fabrica noastra foloseste doar poliester pe care noi îl producem, de o calitate pe care nu o veţi mai întâlni la alte folii, împreună cu pigmenţi de cea mai bună calitate pentru foliile Fusion. Este important să menţionam că foliile sub brandul Fusion folosesc cea mai bună calitate a pigmenţilor, special concepuţi, care sunt de neegalat în ziua de astăzi în lume. În opinia noastră, susţinută de comentariile primite de la clienţii care lucrează cu aceste folii, folia Fusion oferă pigmenţi de foarte bună calitate, care pot fi comparaţi doar cu liniile de top ale mărcilor foarte cunoscute.

AVANTAJE

Avantaje

– Adevărata culoare se vede de la exterior;
– Au reflexie foarte mică atât la interior cât şi la interior;
– De obicei sunt mai ieftine decât foliile auto metalizate;
– Nu interferează cu echipamentele electronice (radio, GPS, telefon, etc).

DEZAVANTAJE

Dezavantaje

– Se pot decolora mai repede decât foliile auto metalizate;
– Îsi pot schimba culoarea mult mai repede (nu este cazul foliilor Fusion);
– Nu resping la fel de multă căldură ca foliile auto metalizate.
Aceste tipuri de folii sunt numite Metalizate, Dyed-Metallized, High Performance sau simplu, folii HP. Din nou, oricare din aceste nume este corect în general şi reprezintă procesul prin care sunt obţinute aceste folii, din o folie Dyed (vopsită, descrisă mai sus), laminată în combinaţie cu o folie cu aluminiu (uneori folia cu aluminiu este numită şi Silver). Aceste folii aluminizate pot fi fabricate (ca toate celalte componente ale foliei) în diferite calităţi, folosind poliester de calităţi diferite precum şi aluminiu de calităţi diferite. În timp ce mulţi fabricanţi declară că ei pot fabrica folii HP de calităţi asemănătoare competitorilor, de multe ori poliesterul şi aluminiul pe care îl folosesc este de calitate slabă şi instabilă. Una din pricipalele caracteristici ale foliei auto metalizate (HP), este reflexia vizibilă la exteriorul masinii. Uneori aceasta reflexie este vizibilă în interiorul masinii. Sunt diferite combinaţii disponibile pentru acest proces de metalizare, cel mai frecvent în zilele noastre este cel numit AMS. AMS este abrevierea pentru Adhesive on Metallized Side şi înseamnă că adezivul foliei este pe partea care are folia aluminizată. Asta inseamnă că foliile AMS au reflexivitate către exteriorul masinii, în timp ce la interior nu este reflexivitate deloc. Versiune ADS a foliilor este inversul versiunii AMS. Asta înseamna că partea mai reflexivă este la interiorul masinii, iar exteriorul mașinii are reflectivitate foarte mică. În acest caz adezivul este amplasat în timpul procedeului de fabricaţie pe partea cu folia colorată (dyed)… Foliile HP în general reflectă mai multă căldură în timpul lunilor de vară, deoarece au în compoziţie o parte cu aluminiu în structură, care reflectă mai multă caldură decât orice vopsea, aşa cum este în cazul foliilor NR prezentate mai devreme. Mulţi clienţi totusi preferă să nu aibe exteriorul masinii reflexiv (însă ar dori o folie HP) şi dacă ar avea de ales ar prefera ca interiorul să fie un pic mai reflexiv. La urma urmei întotdeauna este mai multă lumină în exteriorul mașinii atunci când eşti inăuntru, prin urmare tipul de folie ADS nu va fi foarte reflexiv, iar uneori este chiar dificil să se observe reflexia… Pentru a sumariza aceste informaţii, toate foliile pe care le oferim sunt fabricate utilizând tehnologia AMS (Adhesive on Metallized Side), care reflectă mai mult către exterior decât către interior. Foliile pe care le oferim în versiunea ADS (Adhesive on Dyed Side), care reflectă mai mult la interior sunt marcate în catalogul de mostre ca ADS la descrierea tehnologiei folosite pentru fiecare film în parte. Din cauza că metalul (aluminiul) folosit în toate foliile auto metalizate respinge mai multă căldură decât foliile NR descrise mai sus, aceste folii HP au de regulă o garanţie mai mare şi sunt mai durabile… Dar din nou, acest lucru poate induce în eroare deoarece fiecare fabricant are posibilitatea de a folosi diferite calităţi ale materiei prime şi prin urmare foliile lor nu vor rezista nici măcar atât cât va rezista folia noastră NR, deoarece noi folosim doar cele mai bune materii prime pentru foliile noastre pe întreg procesul de fabricaţie. Există o problemă însă pe care trebuie să o menţionăm. Aceasta este o problemă pentru toate foliile care conţin aluminiu (folii solare, folii auto sau folii de securitate produse de toţi fabricanţii), şi ar trebui să înţelegeţi acest lucru deoarece ar putea fi răspunsul la multe întrebări pe care clienţii voştri le-ar putea avea. Aluminiul ca şi metal are o mare problemă. Este adevărat că aluminiul oxidează atunci când este expus umezelii din aer. Acesta este principalul motiv pentru care foliile produse cu aluminiu vor oxida, uneori mai lent, alteori foarte rapid, în funcţie de calitatea aluminiului folosit cât şi de calitatea poliesterului. Întotdeauna aceste folii vor oxida într-o anumită măsura, diferenţa fiind în timpul necesar foliei pentru a arăta semne ale oxidării. Foliile noastre de top HP sub brandul Fusion folosesc aluminiu special tratat chimic care este preoxidat 100%, prin urmare aceste folii nu vor deveni neclare, ceţoase şi nu își vor schimba niciodată claritatea sau reflexia. În opinia noastră, confirmată şi de părerile celor care utilizează aceste produse, aceste folii sunt atât de speciale în construcţia lor încât nici un alt producător nu poate pretinde ca foliile lor HP sunt asemănătoare cu foliile noastre din această categorie.

AVANTAJE

Avantaje

– Resping mult mai multă energie decât foliile auto Dyed (vopsite);
– De obicei se decolorează mult mai încet decât foliile auto vopsite;
– De obicei nu își schimbă culoarea atât de repede ca foliile auto NR (nu este cazul foliilor Fusion);
– De obicei rezistă mai mult timp aplicate decât foliile auto NR.

DEZAVANTAJE

Dezavantaje

– Au reflexivitate mult mai mare (efect de oglindă – vizibil în cea mai mare parte la exteriorul mașinii, cu excepţia variantelor ADS);
– De obicei sunt mai scumpe decât foliile auto NeReflexive;
– Uneori pot cauza interferenţe cu echipamente electronice (GPS, radio, telefon, etc).
Sputerizarea este o tehnologie specială prin care metal pur (Titan, Nichel-Crom, Bronz, Argint, etc.) la nivel molecular este pulverizat în structura poliesterului. Această tehnologie de producţie este foarte complexă şi costisitoare, dar produsul final este foarte clar, cu reflexivitate foarte mică şi are proprietăţi foarte bune de respingere a energiei solare. Această tehnologie nu este foarte populară în sectorul foliilor auto, pentru un motiv întemeiat. Deoarece aceste folii nu sunt colorate cu ajutorul vopselurilor (NR) sau a aluminiului (HP), ci mai degrabă sunt pline de particule de metal pur, aceste folii se usucă foarte încet odată aplicate pe sticlă. Deoarece apa rămasă în urma aplicării trebuie să se evapore prin poliester, acest lucru nu este usor, deoarece poliesterul acestor folii sputerizate este foarte dens şi impregnat cu particule foarte fine de metal. Ca urmare a acestui fapt porii din poliester nu sunt suficient de deschiși pentru a lăsa apa să se evapore repede. Această tehnologie este în principal folosită pentru foliile arhitecturale (geamuri plane), unde procesul de evaporare a apei nu este important. În cazul aplicării pe geamurile auto, clienţii nu vor fi dispuși sa aştepte 3 zile sau mai mult până când aceste folii sunt pe deplin uscate şi pot fi folosite geamurile masinii.

AVANTAJE

Avantaje

– Resping un procent foarte mare din energia solară;
– Nu sunt la fel de reflexive ca foliile auto HP;
– Au claritate şi vizibilitate excelentă;
– Nu se decolorează;
– Nu își schimbă culoarea;
– Rezistă mult mai mult odată aplicate decât foliile auto NR sau HP.

DEZAVANTAJE

Dezavantaje

– Mult mai scumpe decât foliile auto metalizate (HP);
– Timp de uscare mult mai mare ceea ce face ca acest tip de folie să fie foarte puţin folosit pentru aplicare pe geamurile auto.
Aceasta este o tehnologie relativ nouă în domeniul foliilor pentru geamuri şi sunt câteva beneficii impresionante care vin odată cu folosirea acestei tehnologii. De multe ori producătorii folosesc termeni ca “Infrared”, “Infra-Red” sau simplu “IR” pentru a descrie aceste tipuri de folie. Foliile IR nu folosesc vopsea sau aluminiu, ci folosesc doar compuși chimici care absorb razele infraroșii. Acesta este motivul pentru care aceste folii nu își vor schimba niciodată culoarea, nu se vor decolora niciodată, pur şi simplu vor arăta mereu ca în prima zi în care le-aţi aplicat pe o mașină. Noile folii Fusion IR resping până la 92% din căldura provocată de razele IR. Aceste folii oferă cea mai mare respingere IR din industrie. Undele IR sunt cele la care facem referire atunci când vorbim despre caldură. Poţi atinge maximul de confort blocând undele electromagnetice corespunzătoare razelor IR. Foliile Fusion combină maximul de respingere a IR, menţinând în schimb o transparenţă foarte mare. Foliile IR ale celorlalţi producători trebuie să fie mai închise pentru a atinge un nivel asemănător de respingere IR. Cel mai important pentru utilizatori de ştiut este faptul că foliile IR resping căldura prin absorbţie. Acesta este motivul pentru care foliile IR nu sunt recomandate pentru aplicare pe geamuri plane, dar sunt perfecte pentru geamurile auto, deoarece orice absorbţie creată în geamul auto este îndepărtată de pe sticlă în momentul în care mașina este în mişcare. Vă rog să vă amintiţi că aceste chimicale care absorb undele IR sunt foarte scumpe şi că există fabricanţi din diferite zone ale lumii care susţin că vând folii IR, dar folosesc şi vopsea (Dye) pentru a avea un cost de producţie scăzut.

AVANTAJE

Avantaje

– 100% fără pigmenţi sau metal;
– Reflectivitate foarte mică;
– Pana la 92% respingere IR;
– Garanţie pe viaţă împotriva decolorării;
– Cea mai mare claritate şi acuitate vizuală;
– Confort extrem şi aspect elegant;
– Protecţie UV completă;
– Nu interferează cu echipamente electronice (radio, GPS, telefon mobil, etc);
– Absorbţia undelor IR de la 750 nm – 1 mm.

DEZAVANTAJE

Dezavantaje

– Foarte scumpe;
– Se pot folosi doar pentru autoturisme, nu şi pentru geamuri plane datorită absorbţiei foarte mari.
Una din cele mai noi tehnologii, din care rezultă folii cu beneficii similare foliilor IR pe care le-am prezentat mai sus. Principala diferență între foliile IR şi cele Ceramice este aceea că foliile Ceramice folosesc compuși chimici pe bază de material ceramic, care resping căldura prin radiaţie (ca o barieră), nu prin absorbţie cum este în cazul foliilor IR. Vă rog să vă amintiţi că aceste componente chimice pe bază de ceramică sunt foarte scumpe şi există producători din diverse zone ale lumii care pretind că vând folii ceramice, dar adaugă vopsea (Dye) pentru a avea un cost de producţie scăzut pentru aceste folii.

AVANTAJE

Avantaje

– Protecţie completă împotriva decolorării;
– Protecţie completă împotriva schimbării culorii;
– Durabilitate foarte mare- rezistenţă la mediu salin;
– Procentaj mare al energiei solare respinse;
– Transparenţa mare a foliei;
– Respingere mare UV- mai mult de 99%;
– 100% fără vopsea sau metal;
– Culori naturale cu reflectivitate scazută;
– Fără interferenţe cu aparatura electronică (radio, GPS, telefon);
– Reflexie mare a energiei solare cu un nivel scăzut al absorbţiei căldurii;
– Perfect pentru geamuri auto sau plane.

DEZAVANTAJE

Dezavantaje

Cea mai scumpă tehnologie de producere a foliilor în ziua de astăzi.